Den enkla trestegsraketen för att engagera som varumärke

Du har hört det sägas, skrivas och tatuerats. ”Content is king”. Du förstår. Det är viktigt, och du vet att riktigt bra content kan skapa ett stort engagemang hos dina kunder – och eventuella kunder. Men hur? När? Vart?

I Influencermarketing.se’s kanske kortaste blogginlägg någonsin sammanfattas här den ultimata, och mycket enkla, trestegsraketen för att sprida allt det content som du skapar.

1. Innehållets källa (det djupa, innehållsrika och betydelsefulla)

Innehållets källa när det kommer till content kan vara ett välskrivet blogginlägg, en artikel, en videoblogg, en Q&A eller en podcast.

2. Återanvänd som micro-innehåll (det visuella och enkla)

Återanvänd innehållet som du skapat, fast i micro-format. Skriv ett mindre blogginlägg, en statusuppdatering, gör en meme, skapa en Storie på Instagram eller gör en GIF om ditt innehåll.

3. Distribuera! (Det organiska och eventuellt virala)

Distribuera ditt innehåll överallt där det är relevant. Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, LinkedIn, Twitter och E-post.