PRESSMEDDELANDE: Interlaced Influencers hjälper Peas of Heaven att få fler att välja veganskt

Fler ska under den kommande tiden få upp ögonen för veganska alternativ på grillen i sommar, i matlådan till jobbet i höst eller till julbordet. Det är tillsammans med influencernätverket Interlaced Influencers som Peas of Heaven nu går ut i en bred kampanj till flera olika målgrupper genom influencers för att få fler att välja ett veganskt alternativ. Influencer marketing-kampanjerna fokuserar både micro- och macroinfluencers, och budskapet täcker inte minst Peas of Heavens veganska hamburgare Burger of Heaven som vuxit i popularitet på grillarna under sommaren. Peas of Heavens veganska produkter är gjorda helt utan soja och gluten och finns att köpa hos hundratals återförsäljare runt om i landet.

Interlaced Influencers har sedan 2016 genomfört dryga 20,000 samarbeten med influencers tillsammans med sina 600 annonsörer - som till stor del består av e-handlare.

"Trenden med att konsumenter får upp ögonen för veganska alternativ som smakar gott och är bra för både miljön och hälsan ökar. Tillsammans med Interlaced Influencers fokuserar vi nu på att nå ut till flera målgrupper för att på sikt, tillsammans med andra marknadsinsatser, göra Peas of Heaven till top of mind när man tänker på veganska alternativ runt om i dom svenska matbutikerna" säger Marcus Karlsson, CEO på Peas of Heaven.

"Att aktivera influencers med många olika typer av målgrupper vad gäller både kön, ålder och geografi är spännande för oss - och ger enligt våra gemensamma estimat helt rätt resultat. Peas of Heaven är ett nytänkande varumärke, och det visar sig att många konsumenter visar en stor tacksamhet till att Peas of Heaven gör det enklare att äta veganskt. Därför är det väldigt roligt för oss att vara med och hjälpa till på den resan" säger Carl Kling, CEO på Interlaced Influencers.

Carl Kling
CEO, Interlaced Influencers